Wikia

Adriana LeStrange -Prunghome.jpg

Adriana Celestina Prunghome (27 september 1968, Edinburgh, Schotland) is de dochter van Lucretia Agnew en Mr. Prunhome. Ze is de vrouw van Hadrian LeStrange en de moeder van Max, Hannah, Gwenn en Sara. Adriana is de schoonzus van Bellatrix Black wie de schoonzus is van Lucius Malfoy wie de broer is van Amelia Malfoy. Hierdoor zijn de kinderen van Adriana de twee keer aangetrouwde achter- nichten en neven van de kinderen van Amelia.

Wat Adriana haar man nooit verteld heeft, is dat haar hele familie in Huffelpuff is ingedeeld. Daarom is ze toch best trots als haar dochter Sara in Huffelpuff komt. Wat haar man ook niet weet, is dat haar familie van oorsprong niet volbloed is. Of ze dat hem ooit gaat vertellen weet ze niet.

Adriana probeert Hannah en Max ervan te weerhouden om zich net zo te gedragen als haar man, en hun vader, als Hadrian niet in de buurt is, hij is er echter bijna altijd. Ze kan niet tegen zijn gezag in gaan, dus doet ze mee.

Jeugd en School

Adriana was als enige van haar familie (wie allemaal in Huffelpuf kwamen) ingedeeld in Zwadderich, waar ze achteraf geen spijt van heeft. Ze wilde een keer wat anders dan de rest van de familie. Adriana is altijd alleen geweest, vooral in de leerlingenkamer dook ze in zichzelf achter een goed, dik boek. Daarom is ze vanaf haar vijfde jaar uitgekozen als Klassenoudste en in haar laatste jaar was ze Hoofdmonitor. Ze was een van de weinige Zwadderaars die rustig was en niet voor ophef tijdens de lessen of iets dergelijks zorgde.

Werk

Adriana werkt in Klieder & Vlek als verkoopster. Ze is daar gaan werken na Hogwarts en werkt daar nog steeds. Haar passie voor lezen is nooit verdwenen.

Around Wikia's network

Random Wiki