Wikia

OmaCait andrews.jpg

Caìtlìn Desmarais, 102 jaar.

Catherine Julia Elizabeth Agatha Victoire "Caìtlìn" Desmarais
(31 April 1904, Dijon, Frankrijk) is de man van Alexander McDylan. Ze krijgt zes kinderen in het tijdsbestek van bijna 30 jaar. Bess, Sue, Doug, Rose, Pete en Eve.

Caìtlìn is de grootmoeder van o.a. Alexandra, Alexes & Santina en Caitlynn Dreamcatcher en Derek en Romy McDylan. Ze is de óvergrootmoeder van o.a. Luna Lovegood, Lily McDylan, Lawrence Rousseau, Ryan Weasley en Cecile Weasley.

Jeugd

Caìtlìn is de oudste dochter van de Graaf van Dijon. Haar oma via haar moeder is een Glamorgana wat wil zeggen dat Caìtlìn nog een kwart Glamorgana is. Hierdoor wordt ze heel langzaam ouder vanaf haar 20ste jaar op het moment dat ze volgroeit is.
Ze gaat van 1913 tot en met 1922 naar Beauxbâtons. Ze ontmoet Alexander McDylan die 6 maanden eerder is begonnen aan een wereldreis. Alexander stelt het vervolg op zijn wereldreis maanden lang uit en geeft hem op als hij haar tenslotte ten huwelijk vraagt.

Woonplaatsen

Alexander en Caìtlìn hebben verschillende huizen in o.a Saint-Quentin (Frankrijk), Dundee (Schotland), 'Parijs (Frankrijk), Peterborough (Engeland), Glasgow (Schotland), Carrigaline (Ierland) en het laatste huis waar ze wonen ligt in Welshpool (Wales). Hier onderwijzen ze hun kleinzoon Derek, die een aantal jaar bij hen thuis woont om toverkunst te leren.

Ze zijn ook een paar maanden op vakantie in Maryland (U.S.A) waar dan toevallig hun zoon Doug geboren wordt.

Around Wikia's network

Random Wiki