Wikia

BellaThorne 16.jpg

Cecile Weasley, 16 jaar

Cecile Mireille (Dreamcatcher-)Weasley (3 oktober 2017, Clermont-Ferrand, Frankrijk) is de eerste dochter van Caìtlynn Dreamcatcher.

Haar vader is Ron Weasley maar ze heeft tot ze anderhalf was enkel in Frankrijk bij haar moeder, tante en oma geleefd tot ze hem ontmoette. Ze groeit op met haar Frans sprekende neefjes Lawrence en Clemence en haar enkele maanden jonger nichtje Milou.
Tot Ceclie haar vader ontmoet op haar 2e, heeft ze de achternaam van haar moeder: Dreamcatcher. Cecile is de oudere zus van Caren, Sacha en Olivier.

JeugdEdit

Cecile word geboren met wit blond haar, dezelfde kleur als haar 19 jarige moeder. Echter, als de zon erop schijnt kan je duidelijk zien dat er een rode gloed in zit. Tot haar vijfde jaar blijft Cecile lichtblond, maar naar mate ze ouder word komt er meer kleur in haar haar. Vanaf haar elfde jaar is ze volledig rood net als haar vader.

Cecile word vanaf haar geboorte twee-talig opgevoed. Haar moeder en tante praten altijd Engels met elkaar en ook met Cecile. Haar neefjes Lawrence en Clemence praten altijd Frans en leren nauwelijks Engels.

HogwartsEdit

In September 2029 gaat Cecile voor het eerst naar Hogwarts. Tot ieders verbazing wordt Cecile ingedeeld in Griffoendor en niet in Ravenklauw, zoals haar moeder. Op Hogwarts blijk dat Cecile veel ruiger is dan altijd dachten dat ze was. Ze draagt alleen nog platte schoenen en spijkerbroeken op de momenten dat ze geen uniform aan heeft. Als ze in haar 2e leerjaar oud genoeg is doet ze auditie voor het Zwerkbalteam en wordt aangenomen als Wachter, de positie die haar vader ook in dat team speelde.

Julian Brown, de zoon van goede kennissen van de familie zit in het derde jaar van haar afdeling en Ryan Weasley
Cecile Thorne-Young.jpg

Cecile, 7 jaar

, haar neef via haar moeders kant zit een jaar hoger dan Cecile, echter in Ravenklauw.

Caren, Cecile's zusje wordt in 2032, Cecile's derde jaar, ingedeeld in Ravenklauw maar als Sacha in 2033 naar Hogwarts komt wordt zij ook ingedeeld in Griffoendor. Haar jongere broertje Olivier komt in 2035, haar zesde jaar pas naar Hogwarts en wordt ook ingedeeld in Ravenklauw.

Around Wikia's network

Random Wiki