Wikia

Hadrian

Hadrian LeStrange, 39 jaar

Hadrian Aurelius LeStrannge (18 Juni 1965, Birmingham, Engeland) is de tweelingbroer van Rodolphus LeStrange. Hadrian is de mman van Adriana Prunghome, met haar heeft hij vier kinden Max, Hannah, Gwenn en Sara. Hadrian heeft ook een buitenechtelijke zoon: Ewan LeStrange. Ewan is de zoon van Vaughn Malfoy.

Jeugd en School

Hadrian was een trotse leerling in Zwadderich. Hij speelde geen zwerkbal, want daar voelde hij zich te goed voor. In plaats daarvan was hij bezig om plannen te verzinnen om groots te worden. Hij heeft al sinds zijn zesde een haat aan Dreuzels, omdat hij het zwak vond dat ze niet konden toveren. Hij voelt zich superieur omdat hij een volbloed is. Zijn superieuriteit was goed te zien in zijn gezicht op Hogwarts. Hij was intelligent en sluw.

Werk

Hadrian heeft een erg rijke familie en dus hoeft hij niet te werken voor zijn geld. Dat doet hij echter wel, op het Ministerie van Toverkunst om meer informatie te kunnen verzamelen voor de ondergang ervan. Hij is Hoofdbewindwijzer van de Wikkenweegschaar, waar later ook zijn zoon Max komt werken.

Infiltratie Ministerie van Toverkunst

Op 20 Maart 2017 valt de groep Dooddoeners onder leiding van Hadrian het Ministerie van Toverkunst aan. Het ministerie is hier totaal niet op voorbereid en er onstaat complete chaos. Verschillende mensen overleven de aanval niet, zoals Percy Weasley en honderden werknemers en bezoekers raken gewond, waaronder Derek McDylan.

De Minister van Toverkunst, Edward Dreamcatcher werd op tijd geinformeerd en heeft het land kunnen ontvluchten. Zijn collega, Edmund Kingswood staat goed in het blaadje bij de dooddoeners van wege zijn lichte Anti-Dreuzel neigingen en volbloed afkomst.Hij wordt aangewezen om de gevluchtte minister te vervangen. Wat ze niet weten is dat hij in het geheim contact houd met Mr. Dreamcatcher.

Op 1 September, als veel ouders (en ook dooddoenders) hun kinderen naar King's Cross brengen valt De Orde van de Feniks het ministerie weer binnen en krijgen ze het Ministerie weer in handen. Edward Dreamcatcher keert terug als Minister en Hadrian en zijn handlangers worden opgepakt en veroordeeld tot een gevangenisstraf in Azkaban. Hij krijgt 15 jaar.

Around Wikia's network

Random Wiki