Wikia

LilyEvans JuliMoore.jpg

Lily Evelyn May Evans (30 Januari 1977, Spinners End, Engeland) is de jongere zus van Petunia Evans. Ze is getrouwt met James Potter en is de moeder van Harry en Mary-Sue Potter.

Liefde

Lily is een lange tijd verliefd geweest op Severus Snape, en hij ook op haar. Het is echter nooit wat geworden omdat Severus een karakter had die totaal niet bij haar paste. Uiteindelijk valt ze voor haar afdelingsgenoot James Potter.

Werk

Lily werkt sinds 1994 als afdelinghoofd van de Gynaecologie in het St. Holisto. Ze heeft al vanaf haar dertiende een zwak voor kleine kinderen en ze is erg behulpzaam. Ze heeft Molly Prewett geholpen met de bevalling van Fred en George. Haar afdeling is eigenlijk gesloten, maar als er dan toch een plaatsje vrijkomt neemt ze Gwenn LeStrange aan, die net zo behulpzaam blijkt te zijn als Lily.

Orde van de Feniks

Lily is samen met James één van de vele oprichters van de Orde van de Feniks, een gemeenschap die vecht tegen Dreuzelhaters en andere kwade gemeenschappen. Een van de groeperingen die ze tegen willen gaan zijn de volgelingen van Hadrian LeStrange, die in 2017 het Ministerie van Toverkunst infiltreren en de dochter van de Minister ontvoeren.

Around Wikia's network

Random Wiki