Wikia

Matt-ESpeleers.jpg

Matt, 23 jaar

Matthew Christopher "Matt" Brown (5 Mei 1991, Leicester, Engeland) is de zoon van Marc en Maddy Brown. Hij is de tweelingbroer van Melinda en de oudere broer van Lavender. Hij is ook een afdelingsgenoot en vriend van Charlie Weasley, Peter Marshall.

Liefde

Twee jongens van zijn afdeling, Charlie Weasley en Peter Marshall zijn goede vrienden van hem. Hierdoor leer Matt Romy McDylan ook kennen en ziet hij Gwenn LeStrange wel eens. Pas in zijn zesde jaar praat hij écht voor het eerst met Gwenn.

Op Hogwarts is er een groep die de Mell's heet. Hij bestaat uit 3 meiden waarvan hun namen elk met "Mel" beginnen: Melinda (Matt's tweeling zus), Melody en Melissa. Aangezien Melinda zijn tweeling zus is komt hij ook in contact met de andere twee meiden en hij krijgt een relatie met Melissa Fisher. Peter krijgt daarna met Melody en Charlie uiteindelijk met Melinda. De
Melinde Anders.jpg

Zijn tweeling zus Melinda

relatie van Matt en Melissa duurt van 5 april tot 19 Juli. Melissa gaat vreemd met Lucifer Malfoy en maakt het met Matt uit.

Matt is eigenlijk verliefd op een meisje wie hij altijd al een beetje zag zitten: Gwenn LeStrange. Ze bleek zich stiekem anders voor te doen als ze was, iets wat hij goed begrijpt. Zijn zus werdt op Hogwarts een echte pestkop geworden en hier heeft hij alleen maar nadelen van gehad. Met Halloween in hun laatste jaar krijgen ze een relatie.

Werk

Matt krijgt net als Derek McDylan een baan bij het Departement van Magische Rechtshandhaving, alleen krijgt Matt een baan bij de afdeling Magisch Onderwijs. Hij werkt samen aan de organisatie van het Toverschool Toernooi en en word samen met Gwenn als eregast uitgenodigd op het Yulebal.
In 2023 word Matt gekozen als Junior assistent van de Minister van Toverkunst Edward Dreamcatcher, boven hem staat naast de Minister enkel nog Derek. Wanneer Derek in 2031 Minister van Toverkunst word krijgt Matt de functie van Senior ondersecretaris aan de Minister.

Huwelijk

Hij trouwt op 13 februari 2015 met Gwenn Lestrange. Hun eerste kind wordt geboren op 12 oktober 2015, een zoon Julian. Verder krijgen ze nog een tweeling, Alice en Amina op 21 juli 2018.

Around Wikia's network

Random Wiki