Wikia

Max2.jpg

Maximillian Virgil "Max" LeStrange (4 September 1986, Holyhead, Wales) is de oudste zoon van Adriana Prunghome en Hadrian LeStrange. Hij is de oudere broer van Hannah, Gwenn en Sara. Hij is de halfbroer van Ewan LeStrange.

Jeugd

Hadrian is het eerste kind van de familie. Dus automatisch is hij het meest geliefd. Hij doet alles wat zijn vader hem verteld en hij neemt afentoe ook het gezag over in de familie.

Hogwarts

Op school werd hij ingedeeld bij Zwadderich. Hij is een glad persoon, waar meisjes op vallen en jongens tegenop kijken. Net als zijn vader is hij sluw, maar hij deed wel aan zwerkbal. Samen met zijn beste vriend Tyron Damonius, hadden ze de school in hun macht. In zijn laatste jaar was hij Headboy.

Infiltratie van het Ministerie

Max werkt samen met zijn vader bij het ministerie van Toverkunst. Hij werkt samen met hem aan de infiltratie van het Ministerie. Hij heeft van zijn vader de opdracht gekregen om Edward Dreamcatcher op te sporen en te vernietigen, maar als hem dat niet lukt krijgt hij de opdracht om zijn een van zijn dochters te ontvoeren. Ze zijn opzoek naar Alexandra, maar als ze haar niet te pakken krijgen nemen ze de zwangere Caìtlynn Dreamcatcher mee, als lokaas voor Edward.
Max neemt haar mee naar de kelders van zijn huis in Hogsmeade en probeerd haar ondertussen te ondervragen over de schuilplaats van haar vader. Ze blijkt het echter niet te weten en als blijkt dat Edward tegengehouden wordt om zich zelf over te geven zijn ze van plan om Caìtlynn te vermoorden. Op dat moment valt de halve Orde van de Feniks binnen en word hij samen met zijn handlangers opgepakt en veroordeeld tot 7 jaar Azkaban.

Azkaban

In Azkaban blijkt er een te kort te zijn aan kamers, door een eerdere ontsnapping van enkele misdagiders. Hierdoor worden verschillende gevangenen bij elkaar op de kamer vast gehouden. Max krijgt na een paar maanden gezelschap van Crystal Kingswood. Ze zijn allebei schuldig aan het mishandelen van Ministerie werknemers. Na een tijdje hebben ze beiden door dat de manier waarop ze te werk gegaan zijn niet goed was.
Crystal raakt zwanger van Max maar dit weet hij niet. Pas als hij 3 jaar na haar vrijkomst ontmoet hij zijn dochter.

Huwelijk

Max trouwt met Crystal Kingswood in 2024. Ze krijgen na Meghan geen andere kinderen meer.

Around Wikia's network

Random Wiki