Wikia

Ab Imo Pectore Wiki

Rowan Weasley

155pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Aneurin-barnard.jpg

Rowan Weasley, 18 jaar

Rowan Derrick Weasley (8 Maart 2016, Dublin) is het eerst kind van Romy McDylan en Charlie Weasley en later de oudere broer van Máire. Hij is de neef van onder andere Victoire Weasley, Cecile Weasley en Lily McDylan.

Jeugd

Rowan krijgt zijn naam nadat Charlie ermee kwam omdat het lijkt op Romy's naam. Omdat Charlie het zo'n leuke naam vindt, maakt het Romy verder niets uit. Rowan is een rustige lieve jongen die zich prima in zijn eentje kan vermaken. Al van af jongs af aan komt Lily McDylan, zijn nichtje, vaak langs en ze worden allerbeste vrienden.

Hogwarts

In 2027 gaat Rowan naar Hogwarts samen met Lily. Hij komt, in tegenstelling tot iedereens verwachtingen, in Griffoendor terecht. In Rowan's tweede jaar doet hij auditie voor het Zwerkbalteam, hij word net als zijn vader vroeger Zoeker.
In de zomervakantie voor zijn vierde jaar krijgt hij een brief thuis dat hij aanvoerder is van het Zwerkbalteam. Op het station verteld hij Lily dat hij Aanvoerder is en blijkt het dat zij Aanvoerder is voor het team van Ravenklauw. In de vijfde worden Lily en hij Klassenoudste.

Rowan-Uniform.png

Later

Rowan slaagt met 9 S.L.I.J.M.B.A.L-len en 5 P.U.I.S.T.-en, net zoals zijn ouders. Maar hoewel zijn ouders allebei Nationaal Zwerkbal konden/hebben gespeeld gaat Rowan naar het Ministerie van Toverkunst in Ierland. Hij gaat naar het Departement van Magische Rampen en Catastrofes de afdeling Traumateam voor Toverongevallen. Hierdoor komt hij vaak in aanraking met de afdeling Schouwers Kwartier en hij word verliefd op een van de vrouwelijke Schouwers. Met haar trouwt hij en ze krijgen één dochter: Jane Weasley.

Around Wikia's network

Random Wiki